Fenicul

Mi-am propus pe acest blog să vă fac și cunoștință cu o serie de plante, legume, fructe care provin din zona Mediteranei și care deși au apărut de ceva vreme pe piața autohtonă sunt ocolite de majoritatea cumpărătorilor. Deseori mă întreabă lumea la coada de la casa de marcat ce e o anume ”chestie” și la ce se folosește.

Feniculul e plantă care se folosește foarte des în bucătăria italiană și grecească. În fapt nu doar bulbul cu care ne întâlnim mai des se utilizează, ci și frunzulițele verzi cu aspect de mărar, iar despre semințe nici nu are rost să mai vorbim.

Mirosul este dulceag, iar gustul este undeva între țelină verde și anason.

Două lucruri sunt unanim recunoscute: ajută extraordinar de mult la digestie și se potrivește extraordinar cu carnea de porc. Atunci de ce să nu îl utilizăm când și când, zic eu?

Dincolo de proprietățile digestive, anti balonare, anti colici, stimulent al poftei de mâncare este utilizat pe scară largă, inclusiv în medicamente în cazul unor infecţii ale tractului respirator superior, precum tuse sau bronşită.

Un bulb crud de fenicul conţine doar 73 de calorii, 2,9 grame de proteine, 17 grame de carbohidraţi, 7 grame de fibre alimentare (28% din necesarul zilnic) şi furnizează 27% din necesarul zilnic de potasiu, 5% din sodiu, 6% vitamina A, 11% calciu, 46% vitamina C, 9% fier, 5% vitamina B-6 şi 10% din necesarul zilnic de magneziu.

”Pentru sănătatea inimii

Fibrele prezente în fenicul, împreună cu potasiul, vitamina C şi vitamina B6 contribuie la menţinerea unei inimi sănătoase.

Vitamina B6 şi acidul folic previn acumularea homocisteinei, un aminoacid ce este asociat cu infarcturile miocardice şi cu atacurile cerebrale, care odată prezentă în corp poate conduce la probleme cardiace şi la deteriorarea vaselor de sânge.

Fenicul conţine cantităţi semnificative de fibre, care ajută la scăderea cantităţii totale de colesterol din sânge, scăzând astfel riscul bolilor de inima.

Într-un studiu publicat în Jurnalul American de Nutriţie Clinică, cei care au consumat 4069 mg de potasiu pe zi au avut un risc de 49% mai mic de deces de boli cardiace ischemice, comparativ cu cei care au consumat mai puţin potasiu (aproximativ 1.000 mg pe zi).

Tensiunea arterială

Datorită efectului vasodilatator al potasiului şi datorită prezenţei calciului şi magneziului, tensiunea arterială poate scădea în mod natural prin consumul acestei legume.” CSID.ro

Cum se utilizează în bucătărie?

Feniculul se consumă în stare crudă în salate, tăiat felii subțiri, așa cum tăiem ceapa. Este prezent într-o serie de supe și este folosit foarte des ca și garnitură în special pentru carnea de porc. În acest caz, feniculul se gătește la tigaie tras în unt sau ulei sau se prepară la cuptor asemănător altor legume.

Semințele de fenicul se folosesc la aromarea preparatelor prin adăugarea la începutul gătirii în tigaia cu ulei sau se amestecă în diverse mezeluri.

O să găsiți pe acest blog rețete diverse în care este ingredient aducător de prospețime și digestie fericită.

CategoriiLegume

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *