Pastele ingrasa?

Iată o întrebare pe care cu ceva ani în urmă nimeni nu ar fi pus-o. Toată lumea știa că pastele îngrașă. Ei bine, dincolo de faptul că totul îngrașă mai mult sau mai puțin, există astăzi certitudinea că pastele îngrașă mult mai puțin ca pâinea și chiar mai puțin decât orezul.

”Secretul” acestui fenomen stă în indicele glicemic scăzut al pastelor al căror consum determină creșteri mai mici ale nivelului zahărului din sânge decât majoritatea altor carbohidrați rafinați, cum ar fi orezul și pâinea albă.

Cantitatea contează și ea foarte mult, nivelul de echilibru ideal fiind undeva în jurul cantității de 80 de grame de paste uscate la porție. Ei bine, credeți sau nu aceasta este porția standard a acestui tip de mâncare în Italia. Mai mult fierberea cunoscută sub numele de ”al dente”, adică nu foarte moale, cu o rezistență ușoară la mușcat coboară și ea indicele glicemic.

Aceste aspecte evocate mai sus fac parte din ceea ce se numește ”paradoxul italian”, adică existența unei populații cu indice de masă corporală scăzut în condițiile unui consum mare de carbohidrați.

Logic, dacă stăm și judecăm lucrurile, dincolo de adevărurile legate de chimie și metabolizare, o porție de paste înseamnă 80 de grame de carbohidrați cu indice glicemic mic însoțite de efectiv o mână de alte ingrediente, rareori conținând grăsimi de origine animală. Comparați asta cu o farfurie de tocană însoțită de 3 felii de pâine!

Mai mult, uleiul de măsline aproape omniprezent în felurile de mâncare cu paste crește foarte mult nivelul de serotonină, responsabilă nu numai cu starea de bine, dar și cu sațietatea. Datele de laborator au arătat că acesta este mult superior din acest punct de vedere oricărui alt tip de ulei. Consumul constant de ulei de măsline determină un consum mai redus de calorii, aproximativ 200 de calorii pe zi în minus.

Carbohidrații din paste sunt din cei cu eliberare lentă, astfel vă oferă energie pe o durată mai lungă de timp față de cei din pâine, de exemplu, și în plus contribuie major la sănătatea întregului sistem digestiv în special a colonului.

Pentru a vă bucura de toate aceste beneficii trebuie însă să alegeți pastele din grâu dur.

Acesta conține vitaminele B1, B9, B2, PP, E si minerale – potasiu, fosfor, fier, mangan și un aminoacid ”special”, triptofanul. Acesta îmbunătățește starea de spirit și normalizează somnul.

Așadar, folosiți paste din grâu dur, fapt indicat pe ambalaj, fierbeți ”al dente” conform indicațiilor de pe ambalaj și obișnuiți-vă cu porția standard de 80 de grame indicată în toate rețetele de pe acest site!

Una peste alta, pastele nu îngrașă dar diferența dintre pastele de bună calitate fabricate de firmele consacrate și cele mediocre este enormă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *